Det är dåligt med farliga djur här

Det är alldeles för få av de små kräken. Hittills har jag bara sett några gulliga fjärilar, några små ödlor som springer på väggarna och en liten orm när jag var ute och sprang. Jag hoppas att det skärper sej för lite djur är grymt. Så man får passa sej lite =) Det är mycket hundar däremot, tyvärr är de flesta hemlösa och ser rätt tilltufsade ut. Jag tycker så synd om dem, för de ser inte ut att ha så jäkla kul. Igår när vi var på den stora turistgatan så låg det en stor tik mitt på gatan. Gravid eller uppblåst, jag vet inte vilket, men hon såg inte ut att ha långt kvar. Verkligen alla gick bara rätt förbi. Vad gör man? Hemma i Sverige hade ju hunden aldrig bara få legat men jag antar att de är så avtrubbade här och att det finns så många att de har vant sej. Sprang förbi en stackars krake som låg i diket och antagligen var död…

EAA och godis

Jag har precis varit ute och sprungit en liten sväng för att kickstarta läkeprocessen med min segdragna förkylning. Det återstår att se hur kroppen svarar på det. Efter träningen belönade jag mej själv med en kopp EAA och tre små hello kitty-godisar. EAA är äckligt men godis är gott =)

Nu ropar de andra att vi måste få i oss lite Pad Thai.

Ha det!

// Henke

~ av hipstart på augusti 23, 2010.

Kommentera

 
