Vi hittade ett farligt djur!

Sedärja! På dagens promenad så hittade vi faktiskt ett farligt djur! En elefant!

Shane vs. Elli

Tyvärr, eller kanske för vårt bästa, så var den fastkedjad framfötterna emellan vilket gjorde att den inte kunde gå ordentligt. Det kändes rätt rövigt gjort och jag tyckte synd om den. Kanske är jag för blödig för det här landet, vem fan vet? Enligt de två andra på vår resa så är jag nog för blödig jämt. Det är inte de två mest känsliga killarna jag har med mej. De två är som kött och potatis och jag är såsen. Det är gött utan men fan så mycket göttare med sås liksom =)

Det är mycket promenerande för oss. Vi har inte vågat oss på att hyra några mopeder än. Dels har de vänstertrafik, dels kör de flesta som tosingar och sen så hittar vi ingenstans än. Jag får se hur det blir med det egentligen, för man är jäkligt strandsatt utan en. Stora mataffärer är inget de gillar härnere utan det är småbutiker och 7/11-s överallt. Trottoarer är de inga vidare större fan av heller, så här ser ni mej gå på vägrenen och se jävligt turistig ut. Men vi tog oss till en 7/11 iaf och fick provianterat lite frukost. Kommer att käka resten av måltiderna på restaurangen här på boendet. En rätt kostar mellan 40 och 100 Baht så det är smidigt och bra. Vi har inget kök i rummet heller för den delen. Så jag fick stackat upp mitt kylskåp med massa mjölk lite yoghurt och såna grejer. Mer update om boendet kommer.

Något vi annars reagerat på är att elkillarna härnere antingen jobbar på ackord eller rätt dragna. För det ser verkligen ut som skit. Möjligtvis så har varenda hushåll fått dra sina egna ledningar och det är kanske därför som det ser ut så. På en del ställen så hänger det ner elkablar och på en del andra så surrar och knackar det sådär gött som det gör i filmer. Det stör inget iofs, det är ännu en kulturkrock antar jag.

~ av hipstart på augusti 23, 2010.

Kommentera

 
