Stoppad av polisen

Officer of the law

På vår första tur med våra murderbikes så blev vi inhalade av snuten, svinryggarna, potatisgrisarna. Har ni sett den thailändska polisen eller? DE går inte av för hackor, de ser ut som hämtade från typ Airwolf eller Knight Rider eller liknande. Höga svarta, blankpolerade stövlar. Helsvarta uniformer – strukna och tighta, vita handskar, polishjälm, pilotbrillor. Ser ut som jaktpiloter för fan. En rutinkontroll tydligen på ett ställe där de kollade om vi hade körkort. Klart som fan jag inte har körkort, det ligger ju på hotellet. Det är ju svenskt, tänkte jag, varför ska jag ta med det, tänkte jag. Jag borde tagit med det, helt klart. Jag blev kallsvettig i hela kroppen och tänkte att du blir det finkan på en gång. Inget snack, ingen åklagan, ingen advokat, inget nåt, inte ens vatten. Riktigt så blev det inte, jag fick en böteslapp på 300 Baht. Det är 75 :-. Jag kände mej lite löjlig efteråt.

Stranden

Men efter det så drog vi till stranden och då började det genast kännas bättre. Vilken jäkla strand alltså, Karon Beach. Sanstrand så långt ögat kan nå och isblått vatten. 35 grader i skuggan och 25 i vattnet kanske. Tyvärr var det för höga vågor för att få simma så vi fick nöja oss med att hoppa i vågorna. Tillbaks till boet och käka och nu sitter vi här.

Johan gick på sitt första pass idag och svimmade under uppvärmningen. För varmt, sa han. Han hade nog druckit för dåligt, säger jag. Men de har nog bra tryck på grejerna tränarna där och jag längtar efter att få köra igång jag med.

Ritdags!

// Henke

~ av hipstart på augusti 24, 2010.

4 svar to “Stoppad av polisen”

  1. Om någon av er blir haffade av polisen, så får de med mig att göra. Hälsa dem det!!

  2. Hihiiihihiiiiii

Kommentera

 
