Såhär ser resten ut

Tony's utsida

Huset ni ser på höger sida fungerar som ett allt-i-allo-hus. Här finns en disk där man betalar sitt boende, där står även 3 uppställda datorer som man kan få låna om man vill. Ena halvan är bord som hör till restaurangen och här kan man även köpa nödvändigheter. Vatten, mjölk, tändstickor, cigaretter m.m. I övrigt så ser alla hus ut såhär på utsidan, tegeltag, vita cementväggar och cendréfärgade klinkers att gå på i gångarna mellan lägenhetsrummen.

Insidan

Det här är insidan på redan nämnda hus. I brunt ser ni en ur personalen och killen i orange är själve Tony. Bruntröjan är kanske 165 cm lång och de står båda på samma höjdskillnad så ni kan se själva hur kort han är. Men oavsett: en riktig go göbbe som inte tvekar att hjälpa till med något om det behövs.

Insidan på restaurangen

I stort sett all mat vi slevar i oss får vi serverad här. Spartanskt men charmigt.  Här står bord och stolar uppställda för ca 30 gäster kanske. Hålet in i huset leder till köket och till vänster om det står en servitris i ljusblå piké (tenniströja). Hela personalen är harmonisk och väldigt trevlig och ger ett sympatiskt intryck, det uppskattas!

Var ute och sprang idag igen tidigare under dagen. Och det är en jäkla skillnad här mot hemma. Dumdristigt fåfäng som jag är så var jag ute och sprang när det var som varmast. 35 grader i skuggan utan skugga och vindstilla. Det är precis som att köra en bil med hål i tanken. Allt bränsle bara rinner ur en. Jag höll en fart som jag hemma lätt skulle kunna hålla i 1,5 mil men här blev det kanske 5 km. Det tar något fruktansvärt. När ja kom tillbaks bäljade i mej lite vatten och gick på lite plyometrics på en gång. Hopp och spänst på svenska. Jag vill inte riktigt släppa mina skridskoben även om det är ett minus i ringen. Jag går runt med mycket massa på benen som inte gör så mycket nytta i ringen egentligen. Iofs kan jag sparka hårt som ett helvete så lite nytta gör det nog =)

Jag slapp polisen idag när jag var ute och körde en sväng och hittade en sportaffär som sålde en sjuhelsikes massa olika converse för ca 200 SEK. Jag ska åka dit igen så fort jag fått lön, det kommer bli kardemumma =)

prá ah-tít =)

// Henke

~ av hipstart på augusti 25, 2010.

Kommentera

 
