Helt utbränd

Crazy ocean

Det är ett hårt liv här i Thailandet. Vi får utstå allt möjligt; stekande sol, för låg valuta, vinglande fjärilar längs vägarna och trevliga människor. Det är precis som om man slagit samman Madicken och Familjen Andersson i söderhavet eller vad serien hette. Gammal serie som jag kommer ihåg att vi kollade på VHS som vi lånat på biblioteket. Ett så kallat regndagarsprojekt.

Iaf, jag fick en tidig men rolig start på dagen. SMS från Sverige, alltid välkommet 😉 dessvärre kom det klockan sju, en hel timme innan jag skulle gå upp egentligen. Men vad gör det? Jag fick en timmes kramkalas med youtube i sängen. ”The art of muay thai”, en instruktionsdvd, fördrev jag tiden med innan det halv nio var dags för lite morgonpromenad med Johan.

Frukost.

Sen var det dags att hetsa Shane. Han är verkligen italiensk i sitt sätt. Alltid när vi går ut så är vi ute sent, när han ska nånstans så är han sen och tro inget annat än att han var sen imorse med. Tjugo över nio skulle han bara äta frukost så skulle i dra sen. Tjugo över elva var vi redo att dra. Vi hade däremot ingen tid att passa så det gjorde inget men det var verkligen Shane in i varenda minut som drog över tiden.

Dagens träningspass blev barfotalöpning i vattenbrynet. Man kan ha det sämre =) Däremot är det riktigt jobbigt och 25 minuter av det fick räcka. Sen var det bad och sol för hela slanten och nu är jag lite utbränd på benen och armarna. Jag kan räkna gångerna på mina fem fingrar de gånger jag varit såhär brun och jag har bara varit här en vecka. Kommer se ut som en pepparkaksgubbe när jag kommer hem lagom till jul =)

Efter tre timmars stekande var det dags för mat och strosande i affärer. Värmen och solen tar på mej rätt rejält ibland, men efter stora mängder vatten och mat så var jag med i gamet igen. Vi strosade runt lite i Karon innan det var dags för fika.

Fika

Er blaskiga latte kan gå hem nu. Vi fick färsk kokosnöt uppbruten av den thailändska ninjan, boya! Smakar finemang kan jag säga er =) Nu ligger jag här i sängen insmord i Aloe vera after sun med AC:n på kallaste möjliga. Jag är varm :p

Man rórn!

// Henke

~ av hipstart på augusti 26, 2010.

6 svar to “Helt utbränd”

  1. You’re an asshole
    😉

  2. Villervalle i Söderhavet hette den. Jag vill vara hos er!! Det låter som en dröm. Här är bara grått, kallt och höstlikt!
    puss mamma

  3. ……………eeeeh, you think…………?

Kommentera

 
