Skrapade knogar, näsblod, femkronorsblåsor och mycket glädje

Sådär, första riktiga passet avklarat och det hela tog sej en udda vändning direkt. Johan hade förklarat att han trodde att man började i ”beginner”-gruppen om det är första gången man tränar där så skickar de en vidare efter ett tag när de tycker att man är redo. Så blev det inte. Jag fick inte vara med och leka. Jag hade jogga runt i salen och hoppa några varv sidhopp, precis som alla andra, innan de stannade mej.
– You! Stop!
– Okay, svarade jag, inte riktigt säker på vad de ville. De pratar väldigt fort och inte jättebra engelska så man får anstränga sej för att höra vad de säger.

– You! First time?
– Yes, first time here but I’ve trained before.
– How long?
– One year.
– You shadowbox.
Så jag börjar skuggboxas lite, hann nog inte mer än 2-3 kombinationer.
– Knee, kick!
Slänger iväg en spark och ett knä.
– You! why you here? You not beginner! Why you here?
– I thought… började jag innan han avbröt.
– You intermediate, get your stuff, you change group.
– Okay.
De såg alltså att jag var tillräckligt bra för att hänga med nästa grupp på sättet jag sprang och hoppade. Jag måste springa, hoppa, slå och sparka jäkligt bra =)

cp-frisyr

Eskorterad blev jag, till intermediate gruppen, blev jag. Och där var uppvärmningen slut, det vara bara att ta på sej alla grejer och göra sej redo för sparring. Och sen så körde vi på och det var inte mina fötter vana vid. De har en liten grövre matta här för att alla svettas mycket mer i värmen så det krävs för att man ska kunna få fäste. Så nu sitter jag här med tre stora blodblåsor på trampdynorna, stora som femkronor. Men det är ingen fara.

För er som inte vet så går man på tå i stort sett hela tiden i thaiboxning. Vid varje teknik (slag eller spark) så lägger du tyngden på trampdynan och liksom snurrar runt för att få fram höften och mer kraft. Lite grann som ballerinor som snurrar på tårna, men inte lika extremt. Kort sagt så är jag helt mos i kroppen. Efter en och en halv timma hade jag druckit upp allt mitt vatten och då var det en timmas träning kvar. Men det var kul som fan! Tekniken blev lite lidande efter ett tag i takt med att mina fötter gick sönder men annars så kändes det förvånansvärt bra.

Jag tror att Johan blev lite avundsjuk med på att jag fick köra i gruppen ovanför medans han är kvar i beginner än så länge :p Syskonkärlek…

C̄hạn h̄enụ̄̀xy.

// Henke

~ av hipstart på augusti 27, 2010.

2 svar to “Skrapade knogar, näsblod, femkronorsblåsor och mycket glädje”

  1. Ajajaj, blåsor är inte kul! Men det var snygga handskar du köpt! Är Shane i samma grupp som du?
    Keep up the good work!!
    TGIF

Kommentera

 
