Böjt, lyft och pressat

Tiger muay thai

Och där var det första gympasset över. En riktigt god träningslokal som påminde en hel del om wegastugans gym. Svetten satt liksom i väggarna. Inget superfancy SATS eller Sportslife eller allt vad de heter där folk fixar till sej mer för att se bra ut medans de gymmar istället för efter. Här kör alla sin grej och är jäkligt nöjda med det. Betongväggar, betonggolv och säkert tak i betong med, det tittade jag inte på. Två stora speglar, lite maskiner och fria stänger. Allt jag behöver.

Knäböj 4×10 80 kg
Marklyft 3×8 100 kg
Bänkpress 1×12, 2×10 50 kg
Lite axelövningar.

Så såg passet ut, koncentrerade mej på basövningar för att allt annat får vi på själva thaipassen. Det var kul att få kör lite med stång igen och jag hade inte tappat så mycket som jag faktiskt hade trott att jag skulle göra.

Nu är det dags för lunch.

ah-gáht dee ná!

// Henke

~ av hipstart på augusti 28, 2010.

Ett svar to “Böjt, lyft och pressat”

  1. Du ser nöjd ut måste jag säga. Härligt att se!
    Mama

Kommentera

 
