Min trampdyna är ett minne blott

Min trampdyna, som jag tyckte om väldigt mycket – vi hade många fina stunder ihop, är numer ett minne blott. Den har blivit ersatt av ett stort illrött gap. Som en björnmun ungefär men lite mindre. Det positiva är att mina blåsor är borta =) Det negativa är att det mesta är borta. Mina fötter har inte alls anpassat sej till den thailändska mattan. Jag försökte tejpa så gott det gick Men med all svett och allt hoppande så åkte tejpen och till slut även huden av.

Det stora vita är en fasttejpad kompress för att skydda mitt gapande sår. På stortån så har ni en gammal blodblåsa. Längst upp på pektån så ser ni en ny blodblåsa – det är det glansiga området som påminner lite om hallonsylt. Och lite under det så ser ni en tejpad gammal blåsa. Jag ligger här och väntar på att Shane ska komma förbi med lite ny tejp och kompresser så att jag kan lägga om det under natten. Det är ingen större fara det här, kanske får jag vara i gymmet imorgon istället men jag är strax på benen igen.

Jag pratade däremot med en engelsk kille på gymmet vars kompis hade haft samma sak och nu ligger på sjukhus för att han fått det infekterat och det sen spridit sej upp i hans smalben. Han hade legat där några dagar och kanske var de tvungna att operera. Så det vill till att jag tar hand om det här nu så jag slipper problem.

Hur gick träningen då innan jag fick kliva av? Jodå, rätt bra. Jag blev uppflyttad en grupp igen så nu tränar jag med den avancerade gruppen. Jag tror att det finns ytterligare grupp till ovanför oss men inte mer än så. jag måste tydligen vara bättre än jag trodde för de som tränar i den avancerade gruppen har tränat betydligt längre än ett år som jag. Men jag hoppas att jag kan hänga med de här gubbarna efter ett tag.

Både coachingen, träningen och vi boxare var rätt så mycket hårdare än i den förra gruppen. Jag blev rejält uppsmekt av en amerikansk MMA-snubbe på sparringen, han hade tränat muay thai i tre år. Det vill till att jag lär mej fort annars kan jag se fram emot mycket däng :p Men jag är positiv.

En timma kvar till grillet börjar, dags att se lite film.

man nâh brá-táp jai – It’s beautiful.

Later!

// Henke

~ av hipstart på augusti 30, 2010.

2 svar to “Min trampdyna är ett minne blott”

  1. Ajajaj,. vad det ser ont ut. Jag gjorde nåt liknande när jag gick i skolan men hade ingen trampdyna alls. Inget skinn utan bara kött på hela främre dynan. Jag hoppas att det snart läker och att det INTE infekterad. Sköt om dig…
    kramar Hönemor

Kommentera

 
