Svingod dag

Jamen skoja inte, gårdagen var hur bra som helst. Den och utekvällen toppar lätt denna månaden. Så vad hände då?

Det började med en lång sovmorgon och sen en session i gymmet och en på säck. Jag tränade mycket sparkar för min coach vill att jag ska ändra tekniken och det sitter inte i ryggmärgen än. Jag märkte också igår att min mp3-spelare lagt av och utan mp3 så klarar jag mej inte. Jag pallar inte att höra mej själv andas när jag springer och det är astrist att ut och gå utan musik. Så jag och Johan drog iväg till Central, det stora köpcentret i jakt på mp3 och middagsmat.  Vi fann båda =)

Ipod nano 16 Gb för dryga tusenlappen. Expediten frågade om jag ville ha lite rabatt för det kunde han fixa. ”-Javisst, tänkte jag, all rabatt är kul rabatt”. Vad sägs om 500 spänn? 2000 baht. Oj, det trodde jag inte alls, jag hade tänkt kanske några hundra baht, dra av lite skatt eller nåt. Däremot är det inte den senaste modellen, den skulle komma om 2 veckor och så länge ville jag inte vänta, jag behöver något nu. Kanske var det därför, jag vet inte, kul som fan iallafall. Fast den här tänker jag inte stega in i bastun med, får vara lite mer försiktig.  Sen så var det då middagen, SUSHI!

Det här stället är nog det bästa sushistället jag varit på i hela mitt liv, hands down. Det finns över 100 sorters olika sushibitar att välja på. Sashimis, makis, nigris, rolls, wraps, allt helt enkelt. Flera olika kombinationer av fisk och tillbehör på de olika bitarna, de har även något som de kallar sushiboxar. Det är som en hamburgare fast sushiversionen, ris som bröd och flera olika sorters fisk emellan och sen ris igen. Jag rekommenderar alla att komma hit och äta sushi med mej =)

Vad gjorde vi sen då? Just det, ni gissade rätt! Fika.

Vi hittade ett litet fik liknande det som ligger vid Grönsakstorget hemma med egen pralintillverkning, dessutom hade de riktigt riktigt gott kaffe. Trots det var pralinerna bättre, riktig choklad har jag längtat efter och herre min je var gott det var =)

 

Efter det blastade vi hem på moppen i regnet och jag satte på en film och somnade gott =)

// Henke

~ av hipstart på september 1, 2010.

Ett svar to “Svingod dag”

  1. Funkar det här ens att se, bloggen fuxkar ur…

Kommentera

 
