Bright new day

Lust att vara säcken? Sparras lite Mike? Hit me!

Det har dagats ännu en gång här i Thailandet. Jag har varje dag nu i en vecka vaknat exakt halv utan att ställa någon klocka. Jag blir lika förbluffad varje gång jag vaknar. Det har skiljt högst fem minuter varje morgon i tidsspann. Aldrig tidigare har jag varit med om att jag vaknat samma tid när jag somnat utan väckarklocka. Men idag så löste jag gåtan: Det är grannen vägg i vägg som har väckarklockan ställd på halv åtta. Och jag måste vakna av den svaga signalen genom väggen.

Frukosten äten. Tyvärr börja tröttna lite på den eftersom den är väldigt lik från dag till dag. Nu är all frukost uppäten däremot så bröderna Bergström hoppas upp på moppen och drar iväg till mataffären.

Det är väldigt kul att studera något som jag är intresserad av. Det negativa däremot är att jag som ni kanske någon gång märkt har många åsikter och ibland har svårt att hålla dem inom mej. Detta lyser igenom även när jag läser. Jag får ibland svårt att koncentrera mej på texten och bara läsa som en god student utan mina tankar fladdrar iväg ibland så jag får ta en paus och tänka klart innan jag kan fortsätta läsa den för nuvarande högst tråkiga boken. Jag kanske har tankedamp eller nåt…

Moppedags!

Sayonara!

// Henke

~ av hipstart på september 1, 2010.

Kommentera

 
