– Ta en banan

– Men ta inte av skalet. Här brast det. Jag och Johan dog av skratt. Vi skrattade säkert i två goda minuter. Shane tyckte inte alls att det var roligt eftersom det var hans historia vi förstörde…

Okej, okej, ni ska få höra bakgrunden till det hela. Vid middagen idag så satt vi och snackade om olika sorters mat. Shane blev förbannad på bearnaisesås och tror att det är någonting som uppfunnits i Sverige som vi sen sväng till namnet lite grann på för att det ska få en exotisk flärd. Han tror inte alls på att det kommer ifrån Frankrike och Johan slår vad med Shane om att man kan gå in på restaurang som helst i Frankrike och beställa pommes med bea. Bea är äckligt. Bea är svennigt. Det är bara svennar som käkar bea med plankstek och stor stark på den lokala kvarterskrogen. Shane är en levande citatmaskin, även om han inte ämnar det alla gånger =) Han äter för övrigt sina pommes med grillkrydda och ketchup. Inga konstigheter, originellt.

Iaf så satt vi och berättade om olika goa efterrätter som man med lite finess i köket förvandlar till gudaskapelser. Jag och Johan har berättat om varsin varpå Shane står i tur. Han klämmer ur sej: ”Ta en banan men ta inte av skalet”. Både jag och Johan ser ju var det här är påväg. Vi ser båda framför oss i tanken hur Shane nu bara ska klämma fram ett ”klart” för att historien ska vara fulländad. Han hinner inte längre än ”skalet” då vi båda två fullkomligt exploderar i skratt. Det är inte roligt, han var inte färdig. Det var jätteroligt! Fy fan vad jag skrattade. Jag har helt klart de bästa reskamraterna.

Det är roligt hur middagen blir den sociala mötespunkten för oss tre varje dag. Innan dess så pluggar vi eller tränar eller gör något annat var för sej eller så. Vi kommunicerar via facebook och msn. Det är inte så ofta som vi träffas alla tre varje dag, förutom vid middagarna. Och oftast har vi för jävla roligt.

Idag har jag annars roat mej med att läsa ut två böcker, belöna mej själv med choklad och kollat det senaste avsnittet av entourage. 85 %-ig choklad lika bitter som det sviknes hjärta. I like it!

Jag har förövrigt dragit av en valk i handen när jag körde marklyft idag. Hår som fan! Får trycka i mej lite mer kollagen ror jag så att huden blir mer elastisk. Känns som att den tagit mest stryk här.

Sängen kallar!

Bis morgen!

// Henke

~ av hipstart på september 1, 2010.

4 svar to “– Ta en banan”

  1. ❤ ❤ ❤ Shaaaaane!!!

    Luv U

  2. Stackars Shane. Han har det inte lätt med bröderna Bäver!!

Kommentera

 
