Frukostdilemma

Jag är lite bipolär när det kommer till frukost. Jag älskar den men samtidigt så avskyr jag den lite grann. ”Här kommer det” tänker ni, ”jag visste det”. Ja, såhär är det: JAG hatar mat! Fast nej, det gör jag inte alls. Problemet är ett annat. Problemet är att min frukost aldrig lever upp till mina förväntningar. Jag och Johan kom att diskutera det här lite lätt igår kväll. För på kvällen så blir jag oftast väldigt hungrig, men oftast så går det att kontrollera och att somna ändå. Det är inte speciellt kul att gå runt och vara hungrig så det är bra att jag ligger i sängen ensam. Det gör mej nästan gråtfärdig när jag tänker på hur mycket roligare det är att gå upp i vikt än ner men tillbaks till problemet.

Jag spenderar en del utav kvällen tänkandes på hur god frukosten kommer bli för att hålla mej från att äta. Fast sen när jag vaknar och inte har ätit på säkert tolv timmar och äntligen får äta efter morgonpromenaden så är det inte speciellt gott. And it makes me sad. Eller det hade ju kunnat vara för jävla gött om jag ätit det som jag verkligen velat vilket isåfall skulle vara typ sockerkaka med flingor på eller något annat sjukt. Men nu är det inget efterblivet gott utan det är lite yoghurt och en tonfiskmacka.

Jag tänker varje dag på hur det ska bli att komma tillbaks till jul. Att träffa alla vänner och arbetskamrater igen, min familj och all julmat. My god i luvz mah kristmis food! Men mest alla goa människor hemma i Götlaborg. Jag har just nu en av de bästa perioderna i mitt liv men det hindrar mej inte från att tänka på er alla därhemma. Vi syns snart!

Jag har det däremot väldigt mysigt när det är filmdags =)

Catch you on the flipside!

// Henke

~ av hipstart på september 2, 2010.

Kommentera

 
