Ödla i rummet

Jag har en ödla på rummet. Den lille jäveln smet in när städerskan var här och städade. Jag såg den först efteråt krypandes på väggen. Väldigt liten i och för sig på sina 3 centimeter men lite störande none the less. Shane har haft såna här ödlor inne hos sej några gånger men jag ha faktiskt klarat mej hittills. Tydligen räcker tredje våningen bara till for so long. Jag hittade den här infon på thaiworldview.com:
The wall gecko (”TUK KAE” – ตุ๊กแก) or house lizard (”CHINGCHOK” – จิ้งจก) can be found everywhere in Thailand. Thai people can eat ”TUK KAE” but not ”CHINGCHOK”. House lizard appear at night time and make shrill sound. If their tail is cut, it will grow again. Whatever homeowner does, house lizard always find a way to enter inside home.

Härnere låter det allså som att det är fullpackat med syrsor på kvällarna men det är dessa ödlor. Vi ser ju säkert lätt en 5-10 stycken på kvällarna utmed husväggarna men vi har varit rätt förskonande från deras eskapader inuti rummet. Just nu blastar jag AC på 15 grader så att den lille krabaten ska kunna skaffa sej nog vett att stanna ute där det inte är istid.

Lunch, bitches!

// Henke

~ av hipstart på september 2, 2010.

Kommentera

 
