Bio vip-style

Det var lätt de bäst spenderade 150 :- jag har på mitt samvete. Tre och en halv timma av aldrig vad som tycktes en intet sinande upplevelse.

Vi åkte ut till ett stort köpcentrum som heter Festival Centre som jag inte riktigt förstår hur jag undgått. Det är tur att vi har vår personliga thaikännare Shane med på resan. Han lyckas alltid spåra upp all sorts info här om/på/i Thailand. Vi har till och med ett stående inslag som heter ”Dagens fakta”. Idag berättade Shane att det kommer vara Tsunamitest om en vecka. Bara det liksom.

Iaf, Festival Centre är ett femvåningsköpcentrum med allt ifrån marknad med inhemska saker med Flag ship stores från bl a Dsquard och Samsung. Shane har numer även en asiatisk frisyr så det är knappt att vi känner igen honom när vi är ute på stan. Här på Festival kommer jag garanterat att återvända på en riktig klädrunda innan vi drar hem till Sverige igen. Bion var det ja.

Vi gick loss på ett VIP First Lounge paket och jag kände ju på en gång att jag hänger alldeles för lite i lounger rent allmänt. Mer longuehäng på mej alltså. I vårt biopaket så ingick det välkomstdrink och snacksbuffé.

Kaffe och kaka efter det och vi var tre nöjda pågasnören. En kvart innan filmen började så kom en servitör fram och frågade vilken smak vi ville ha på popcornen. Jag tog nån inhemsk smak, typ ”Tom pong fjong”. Svingoda. Söta, starka och lite syrliga på en gång. Popcornen ihop med cola stog framdukade vid våra stolar när vi satte oss. fast det var inte stolar utan det var helt sjuka fåtöljer. Rymliga för två och med uppfällbart fotstöd, så vi låg ner och kollade film.

movieview

Innan filmen började så var det även en kortfilm som handlade om kungen där alla ombads att stå upp samtidigt som de spelade nationalsången. Mäktigt!

Som om inte allt detta var nog så var filmen grym den med. Machete var det vi såg och den innehöll allt som en bra film bör innehålla:

– Bikinibrudar
– Nakna brudar
– Lowriders
– Massa vapen
– blod
– fighting och fullpackat med action.

5/5 utfällbara fotstöd för det här.

Nu ska jag ut på lite moppetur.

// Henke

~ av hipstart på september 5, 2010.

2 svar to “Bio vip-style”

  1. Det låter som pågasnörena har hittat på roliga grejor på sistone. Sånt borde införas på svenska biografer också. Tänk att få se ”Borta med vinden” liggandes!!

    • Jadå, vi har det bra, vi är här i Thailand och vi vill inte vara med om nån svensk bio igen =) Borta med vinden kanske hade funkat, jag tror att man hade somnat gött =)

Kommentera

 
