Känner ni nånsin såhär?

Ibland när jag vaknar så har jag en ännu starkare känsla än vanligt av att ”DET HÄR kommer bli en grym dag!” Det känns precis som att ingenting kan gå fel. Idag är jag snyggare, starkare och snällare än vanligt. Jag mår som en grekisk halvgud kan känna sej tänker jag. Extremt bra!

ego

Allt känns jäkligt gött liksom. Jag har koll på läget, jag vet vad som förväntas utav mej och jag är mer än säker på att jag kommer överträffa förväntningarna. Många kan tycka att jag är egoist och jag känner att vafan inte för? Man får inte det man förtjänar, man får det man tar, ‘nuff said. Fast det enda som är större än min ibland påstådda egoism är mitt självförtroende. Allt går som det ska.

Nåt annat som gick som det skulle var frukosten, holy smokes! Det var fiiiina grejer det. En hel, stor skål fylld med musli och fem-sex sorters olika frukt. Yoghurt till det, kaffe och hårdkokt ägg. Jag kan bara berätta för er att frukten härnere är ingenting som frukten vi äter hemma. Frukten hemma smakar papper jämfört med den som finns här. Överflödet av sol gör verkligen frukten nytta och de är så saftiga och smaskiga att det är som att äta en helt ny frukt.

Något som däremot inte går som det ska är internetuppkopplingen. Regnperioden har kommit hit och det märks. Det kan blåsa upp till fullskalig storm på fem minuter från klar himmel. Varje gång som stormen drar in så går internet ner, allt som oftast. Jag tror att det blir lite värre med iochmed att vi är på en ö och inte på fastlandet.

Vad gör ni annars på en höstsöndag? Hösten som är så jäkla grym annars, perfekt caféväder plus att höstkollektionerna alltid är de snyggaste.

Peace!

//Henke

~ av hipstart på september 5, 2010.

2 svar to “Känner ni nånsin såhär?”

  1. Fan Henke, om du inte var det innan så börjar du bli fett snygg! Med tanke på solbränna o allt 😉 jag är inte gay utan menar det på ett icke gay sätt hehe.

    • Tack Daniel! Vad kul att höra =) Solbrännan gör nog en del men ge mej en månad till så komme rjag vara snygg och rippad =)

      Det har hänt lite sen gymnasiet =)

Kommentera

 
