Udda frukost

Idag blev inte frukosten alls som jag hade förväntat mej. Jag har nämligen en liten egenhet i att vilja prova nya saker och smaker. Jag har blivit lite utav en testperson som provar de lite mer konstiga sakerna så kan Johan och Shane rådfråga mej sen om jag tyckte det var gott. Det faller däremot lite på att jag tycker att det mesta är gott och ju konstigare mat desto roligare att prova.

Hursomhelst så var jag som vanligt inte så jätteuppmärksam när jag var och handlade igår utan jag dunkade mest ner tre yoghurtkoppar i korgen. En av de var väldigt färgglad och jag tänkte för mej själv: ”Fan vad gött, lite inhemsk frukt och smak på yoghurten”. Koppen skiftade i ljusgrönt, gult och lila. Det såg ut som, vid en snabb anblick, att yoghurten innehöll såndär karamelliserad frukt som man kan köpa på bakavdelningarna i mataffären. Det var det inte. Det var majs och kidneybönor! Inte alls vad jag hade tänkt mej till frukost. Det smakade sådär m vi ska fortsätta vara positiva.

Till det hade jag köpt en sandwich med crabsticks och sjögräs på. Den såg jäkligt knepig ut men jag måste ju prova tänkte jag. Det såg ut ungefär som guacamole men mer ljusgrönt åt det neona hållet med långa mörkgröna strån i. Det var mest salt tyvärr.

Jag fick rädda hela frukosten med lite kyckling och sojamjölk.

Und jetzt: studieren stunde!

// Henke

~ av hipstart på september 6, 2010.

Ett svar to “Udda frukost”

  1. Du är modig du!!

Kommentera

 
