Knäck(t)

Jag saknar knäck. Knäck är jävligt gött. Att koka knäck är sämst för det blir kladdigt överallt och aldrig så bra som man tror. Men fan vad gött det är. I jul ska jag äta knäck som bara fäen. Jul kommer bli fett. Jag spenderar en liten del varje dag att tänka på jul när jag åker hem till Sverige. Så ha knäcken färdig, det är inte lång tid kvar tills vi kommer.

Pluggview

Träningen idag tog död på mej idag. Allting börjar gå lite lättare med träningen. Uppvärmningen och teknikronderna går rätt lätt. Padsen eller mitsarna är bara cepejobbigt. Där dör jag, och de kör på, sista ronden speciellt. Första säckronden efter det stog jag bara och klappade säcken, mycket mer än så orkade jag inte. Sparringen börjar också flyta på bra och tajmingen kommer bitvis. Men en sak stör mej, iofs så har jag sluppit det hittills i den avancerade gruppen.

Iallafall, en sparringrond som var lite kortare mej men mycket spetigare än mej. Han var byggd som en palsternacka ungefär, 70 kg kan han ha vägt, max. Fine, det spelar ingen roll för jag kan köra lugnare så går vi bara på teknik och flowar liksom. Nä, inte han inte. Jag vet inte om han ville kompensera storleksskillnaden eller vad problemet var men han körde hårdare än vanligt. Även det är okej för mej men att bara gå in för att ”vinna” stör mej som fan. Han sparkade mej dessutom i skrevet, det sög. Här har vi alltså en palsternacka på 70 kg som vill gå hårt åt mej men som inte är speciellt teknisk briljant vilket gör att han rätt lätt för däng. Då undrar jag vad han tänker? Jag hade ju lätt kunna sätta ett skenben rätt över näsan på honom så hade den ronden varit slut sen. Störiga jävlar…

Internet har legat nere här under förmiddagen så jag har lite plugg att ta igen men frågan är om jag verkligen orkar det. Gym imorgon igen och det blir sex dagars träning i rad. Boya!!

// Henke

~ av hipstart på september 10, 2010.

2 svar to “Knäck(t)”

  1. Knäck var det ! Ska koka lite i mikron tills ni kommer hem =)

Kommentera

 
