En hel del mat

Dagen börjar lida mot sitt slut och det har varit en rätt bra dag faktiskt. Efter den lite motiga förmiddagen med allt läsande av inte alltför roliga texter så log fru Fortuna mot mej på kvällen. Träningen börjar flyta på bra också, det är inte så svinjobbigt längre så jag tror att jag ska avlida. Men det har varit varmt idag och det tär såklart på krafterna. 1,5 liter vatten räcker inte långt på ett 2,5 timmars pass i 30-gradig värme.

När träningen väl var över så stack vi iväg till mataffären för att proviantera lite frukost. Jag vaknar ofta tidigare än de andra och de är inget vidare frukostsällskap de två zombiesarna så det är tråkigt att äta frukost ihop med dem.

För 600 baht, cirka 150 kr, fick jag det här:

– 1 liter mjölk
– 1 liter var jag misstänker kan vara havremjölk, svårt när det bara står på thai
– 1 sött bröd med kött i
– skivat rostbröd
– 1 paket musli
– 4 koppar yoghurt
– 2 konservburkar med saba, grillad fisk
– 2 konservburkar bönor i tomatsås
– 2 iskaffe

– 2 paket vakuumförpackad grillad kyckling i sås. Vips så var kylen fylld igen och håller för flera frukostar =)

Johan småfirade sitt oerhörda pluggande idag med ett rejält lass mat. En sallad, en tallrik club sandwich med pommes och en färskpressad apelsinshake. 130 Baht, cirka 35 kronor, rätt bra pris. Nu räknade de fel lite grann men vad gör det när det blir billigare?

En i vårat resesällskap har; jag ska inte säga fobi men en lite otillbärlig respekt för trollsländor och fjärilar. Faktum är att han hatar dem över allt annat. Därför tyckte han inte alls att det var så kul när vi såg den här på väggen i trappen. Den som är så fin, behöver jag nämna att han inte tänker hänga med till Phukets Butterfly & insect center? Och inte Johan heller för den delen så jag kommer nog få åka dit själv. Jag och alla ludna spindlar =)

Jag får se om jag orkar läsa lite mer nu eller om det bara blir chill för hela slanten…

// Henke

~ av hipstart på september 13, 2010.

Ett svar to “En hel del mat”

  1. Hur kan en stor, stark thaiboxare vara rädd för en liten, liten slända??

Kommentera

 
