Ange titel här

Ibland kan jag helt enkelt inte komma på någon passande titel. Även denna dagen har  varit bra. Den började rejält segt men världens långsammaste morgonpromenad. Jag var seriöst inte ute i mer än tjugo minuter. Frukost och sen studerardags. Det är svårt att motivera sej för det ibland, idag så regnade det hela förmiddagen däremot så då gick det lite enklare. Men jag funderar på om jag inte ska börja träna på morgonen istället för att ha hela eftermiddagen ledig för plugg sen. Men jag har hittills inte orkat mej upp.

Jag provade att skippa kolhydraterna helt på lunchen idag och åt bara kyckling och sallad. Det visade sej direkt på träningen för jag förlorade mycket mer vätska än vanligt däremot så kände jag mej piggare än annars. Jag funderar på att experimentera med det här för att försöka få fram någon gyllene väg. Egentligen behöver man ju inte kolhydrater men eftersom jag tränar igen inom 48 timmar så behöver jag fylla på dem för att binda glykogen i musklerna.

I övrigt så hade jag en riktigt bra träning idag. Jag körde pads med en annan coach än jag haft tidigare och han kom med många bra småtips som förbättrade allt väsentligt. Det går bra nu.

// Henke

~ av hipstart på september 15, 2010.

Ett svar to “Ange titel här”

  1. Förslag på titel: Mammans personlige tränare

Kommentera

 
