Stulet täcke

Inatt ska jag sova utan täcke. Det är borta, helt väck… Jag sover alltid med täcke, det spelar ingen roll hur varmt det än är, jag behöver ett täcke för att kunna somna. Så har det alltid varit och så är det nu också, tror jag. Jag hoppas på nej.

 

Faktum är att jag lånat ut mitt täcke till Shane. Han fick plötsligt feber och frossa så jag gick ner med tröja, täcke och handdukar. Han somnade innan jag gick så jag tror att han ska må bra tills imorgon. Även om man kanske inte vill erkänna det, eller glatt erkänner det som jag, så är det väldigt skönt med lite assistans när man mår piss. Så självklart fick han det. Jag hade gett honom min säng med om det krävts och sovit på golvet. Jag är en bra vän faktiskt.

 

Nu ska vi se om jag kan själv kan sova lite, det var inte såhär jag trodde att kvällen skulle sluta men slutet gott, allting gott.

 

// Henke

~ av hipstart på september 20, 2010.

Ett svar to “Stulet täcke”

  1. Det är helt rätt. När man är sjuk så behövs det omtanke…och varma täcken…men framför allt goda vänner som bryr sig om.

Kommentera

 
