Distraktioner

Ett nytt steg i plugget, kaffe på balkongen. Det resulterar, kanske som man kan förstå, inte i så mycket plugg. Idag har verkligen distraktionerna avlöst varandra och inget vettigt har blivit gjort. En riktig mellandag. Jag fick lite gjort i förmiddags men inte så mycket. När jag ska surfa runt och kolla olika kollektioner och samlingar på muséers hemsidor så är det lätt hänt att jag bara ska kolla något lite fort sådär. Sen kanske en grej till och vips så sitter jag där och jonglerar mellan sex olika flikar. Museumsfliken blir snabbt nedprioriterad…

Efter lunch skulle jag ta tag i det igen men då la jag mej och solade en timme. Det var ju rätt lång återhämtningstid efter det. Mest degerier och vips så var det dags för middag och här sitter jag nu. Att man kan bli så trött efter att inte ha gjort så mycket är för mej ett mysterium. Jag kan utan tvekan träna två gånger en dag och jobba, men jag blir trött av at inte göra någonting? Något stämmer inte riktigt…

Frack! Såg nu att vattnet är slut. Får gå och handla vatten. Ja, ni märker ju…

// Henke

~ av hipstart på september 22, 2010.

Kommentera

 
