Skadad

Aj! Där kom den, den första skadan. Inget som small, inget som hände egentligen. Jag körde uppvärmning som vanligt som jag gjort de andra dagarna. Komplex styrka; lite olika övningar med stången som enda motstånd. Det kändes som att jag var lite stel efter det förra benpasset och tänkte inte mer på det. Stelheten brukar ge mej sen efter uppvärmningen. Idag gjorde den inte det.

skridskoben

Jag tror inte att det är så allvarligt, det känns som att muskeln dragit ut för snabbt och det har på så sätt uppstått en blödning, som en sträckning ungefär, fast det känns ändå lindrigare. Det här har hänt hemma i Sverige med och är oftast en följd av att musklerna inte hunnit återhämta sej mellan passen. Jag tror att det förra benpasset tog mer än det kändes. Speciellt avslutningen med djupa knäböj till upphopp med 80 kg på stången.

Men nu är jag insmord med indisk superbalsam och bandagerad så jag är tillbaks om några dagar. Fast ofrivillig vila är skittråkigt :p

// Henke

~ av hipstart på september 23, 2010.

3 svar to “Skadad”

  1. Haha, fast inte åt skadan utan att jag ser att du har buggarna kvar 🙂 38 låga på Ruddalen i vinter 🙂

  2. Buggarna???
    I am impressed by your performance!

Kommentera

 
