Belöningar

Även de små belöningarna är värda något. Oftast är de värda mer än de stora. Varför vet jag inte riktigt, kanske för att de mer förgyller vardagen mer än förändrar den. Så vad får för belöningar? Jo, har jag tränat bra en dag så får jag lite socker i kaffet. Har jag tränat riktigt bra och är på det humöret så kanske jag får lite mjölk med, men oftast blir det bara äckligare. Det ska vara om jag är på lite mellowhumör…

Ni vet, när man känner sej lite loj och bara vill sitta inne och titta på regnet samtidigt som Sinatra spelar på radion. Inte så jävla ofta =) Det kan tyckas som en vek belöning men alla gillar vi olika. En del av er kanske bombar igenom en hel påse chips och det är inget fel med det men det är inte för mej.

Då är det mer svullardag och det är något helt annat. Det kan man få ha om man gjort massa bra dagar i rad. Just nu är det inte läge för svullardag, nu är det läger för att borra ner huvudet och kräma igenom några jäkligt bra pass.Idag har jag fått ur mej två, ett långt löppass på morgonen och en sväng i gymmet på eftermiddagen. Benen var rätt ofräscha efter löpturen men jag fick ur mej 4×5 frivändningar på 70 kg och 4×90 kg i knäböj. Snart läge för middag nu =)

// Henke

~ av hipstart på september 29, 2010.

Ett svar to “Belöningar”

  1. Det var bra jobbat!
    Klart du ska få lite socker i kaffet då!

Kommentera

 
