Kanelbullar

Imorse när jag vaknade så var jag så jäkla sugen på kanelbullar. Däremot inte färdiggräddade utan i stadiet precis innan. När degen är kanelad och sockrad, ihoprullad och uppskuren. Där, precis innan de träffar plåten så brukar jag alltid plocka en eller två. Det är såå gott! Man kan inte äta så många får då får man ont i magen, iallafall jag. Även förväntan över hur goda de kommer vara när de kommer ut ur ugnen tror jag späder på göttighetskänslan, sköljs med fördel ner med en stort glas mjölk.

Det finns bara starka lampor här i mitt rum, vilket gör att det inte finns något bra läsljus. Det har jag fixat med hjälp av stearinljus. Det roliga däremot är att varje gång jag släcker och ska vända mej om och somna så tänker jag ”Nu luktar det bränt igen, har det hänt nåt?” Sen kommer jag på mej själv och skrattar.

Blastar iväg till gymmet nu.

// Henke

~ av hipstart på september 30, 2010.

Ett svar to “Kanelbullar”

  1. Ja, nu är det snart ”kanelbulledagen” och då kan du längta. Kanske ska skicka några kanelbullar med posten?
    Du är en äkta romantiker som läser till stearinljus.
    Puss puss

Kommentera

 
