Kuliga bilder!

Igår kväll när internet låg nere och colan uppdrucken och tv:n dålig så gick jag igenom datorn lite. Och jävlar vad gamla bilder jag! På ungefär allihopa ser jag ut som en iddi och det hela var jätteroligt. Det blev en väldigt rolig kväll och jag tänkte dedikera den här dagen till gamla bilders minne.

Höst 06/07 kanske

Jag funderar på om det är höst eller vinter eller kanske något mellanting. Vantarna skvallrar om att det var ganska kallt. Mössa kunde jag använda vid lite olika tillfällen och kyla var absolut inget krav. Jackan kommer jag ihåg att jag letade länge efter att hitta en bra till rätt pris, jag har för mej att jag hittade den på någon exklusivare second hand då. Den var lite stor då men är mycket stor nu, kan inte använda den längre. Trist för det är en snygg modell. Skorna var inge vidare kanske =)

Student 05

Intill mej står mamma vid utspringet på Katrinelundsgymnasiet. Jag kommer ihåg att jag inte riktigt ville ta studenten, det var faktiskt väldigt roligt i skolan. Mycket snack, inte så mkt plugg eller långa dagar samt träning på skoltid och alltihopa med goa människor gjorde gymnasiet till en väldigt rolig tid. Mamma, traditionalist som hon är, har såklart sin gamla studentmössa på sej, och med all rätt! Den traditionen börjar mer och mer dö ut märkte jag när Anders tog studenten. Håret var fortfarande långt och kostymen lite för stor. Men det kom hur mycket folk som helst till mottagningen och hela dagen var väldigt rolig. Jag ångrar inte att jag tog studenten.

Hamar, massa år sedan, 01?

Long time ago, time was good and was all taken care of. Hamarlekene var den bland de största skridskotävlingarna för ungdomar i vår ålder på den tiden och inföll alltid i mellandagarna. Vilket jag alltid tyckte var trist eftersom det var gött med jul. Det här året tog vi hem en storslam. Jag lyckades som enda svensk i min åldersgrupp klämma mej in på en andra plats med typ 45 norrmän efter och en före. Johan kom trea tror jag och Claudia vann om jag inte minns helt fel. Vilken placering Agnes kom på kommer jag faktiskt inte ihåg. Jag kommer inte riktigt ihåg när jag fick glasögon, om det var i åttan eller nian, så kortet borde vara taget 00 eller 01. För det här var innan gymnasietiden iallafall.

Mer minnen kommer, löptur väntar.

// Henke

~ av hipstart på oktober 5, 2010.

5 svar to “Kuliga bilder!”

  1. Harregud! Du har verkligen dammat av lite i fotohyllan, jag ser ut som ett vandrande skelett.. Antar vi alla hade våra idiot år, ha ha kul inlägg!
    Thailand verkar Gött, keep it up =)

  2. Vad roligt att se de bilderna igen och vad söta vi är på studentbilden!

  3. Till höger på studentbilden syns lite av Johan och den röda kavajen, som blev färdigsydd i sista minuten. Jag kommer ihåg att jag satte ärmarna bak och fram i hastigheten, men ingen såg det. =)

Kommentera

 
