Sönderclinchad och inregnad

Jag provade på morgonträning idag istället för att köra på eftermiddagen. Det var i stort sett detsamma, enda skillnaden var att det var vanlig boxningssparring istället för thaiboxning. Det vill säga inga knän, eller sparkar. Det kändes konstigt i början, det är himla kul att sparka folk i fejset =) Jag hade landskamp mot en finne, det var himla skoj =) Vi var ungefär jämnbra så sparingen böljade fram och tillbaks med mycket ge och ta. Skoj!

clinch

Clinchen då. Damn, vad trött jag är i nacken nu. Clinch går ut som ni ser på bilden att man greppar tag om motståndarens nacke för att kunna knäa honom i fejset eller kroppen. Man har även mycket bra kontroll över motståndaren och kan flytta honom lite som man vill. Om man vill, extremt extremt sagt, så kan man jämföra mej med en pyramid, med mycket bas, timmerben, och tunnare överkropp, Tyrannosaurus Rexarmar. Två av mina clinchkompisar idag var det motsatta, fågelben och en trädkoja på det, mycket massa att häva med så att säga. Det börjar kännas bättre men vid lunchen så hade jag svårt att hålla upp huvudet. Satt och hängde som en säck potatis. hade jag varit mindre hade pappa stuckit en gaffel i ryggen och sagt till mej att sträcka på mej. Hård uppfostran =)

 

Sen blev jag rastlös. Efter lunchen alltså. Städerskan var uppe och snyggade till mitt rum så jag hängde hos Johan. Där var TV:n nere. Jag hade ingen dator men myror i benen så jag bestämde mej för att ta en promenad. Jag hann ca 3 m innan himlen öppnade sej och bestämde sej för att skyfalla lite på mej. Jag vände.

 

Nu blir det snart skypekonferens med Sverige. I like!

 

// Henke

~ av hipstart på oktober 13, 2010.

Kommentera

 
