My gosh

Idag träffade jag Vidret. Vidret är för jäkla äckligt, rent utav vidrig. När jag såg honom så blev jag faktiskt lite illamående. Ett sånt där sug som man kan få i magen ibland.

Vidret

Så ser han ut Vidret, naturlig storlek. När vi stog och dösnackade som bäst så sprang Vidret förbi på väggen. Jag vågade inte smyga så nära med kameran för jag vet att sån äckel som Vidret gärna hoppar en i fejset. Han ser lite tam ut på bild, men just vetskapen att såna här vider finns några meter utanför mitt rum gör det hela lite smått olustigt. jag är däremot botad mot min värsta överdrivna rädsla för spindlar.

 

Jag var ganska så rädd för spindlar till en fyra-fem år sedan. Då var jag på träningsläger i Hamar, Norge och skulle bo i en klubbstuga som en roddklubb ägde. Precis intill Mjösa, den stora, djupa sjön, bäddade för ett fuktigt klimat. Perfekt för spindlar. Dem såg vi däremot ingenting av på dagen, när det var varmt och skönt. Utan de små asen smög sej fram närmre kvällen. Den första vi såg var det däremot inte jag som såg. det var någon annan som precis när jag ska lägga mej ner på kudden och somna som skriker ”Aaah, AKTA HÅRET! AKTA SPINDELN!”
Där satt den, stor, 5-6 cm i diameter på väggen ovanför huvudet. Fuck! Den var äcklig! När vi väl sett den första så såg vi fler och fler, vi slog lätt ihjäl en 30 stycken den natten. När vi hade släckt och la oss ner för att sova sen så hörde vi hur det rasslade i hörnen av att de sprang omkring. Jag sov inte speciellt bra de nätterna. Rasslandet var värst, vi hörde att de var där men vi såg dem inte. VI slog säkert ihjäl 20-30 stycken varje kväll men de fortsatte att komma upp ur tomma intet. Jag hade många mardrömmar där på det lägret. Det vände däremot sista natten; jag kommer ihåg att jag i drömmen hade en riktigt stor spindel som hade spunnit ett stort nät runt min hand. Stort som en fotboll. Jag tänker att ”Nu jävlar, du skulle slutat att fucka omkring. Nu ska du dö.” Jag springer, i drömmen, till ett handfat för att skölja av spindeln och nätet helt övertygad om att den jäveln ska dö. Då. Precis då blir jag väckt. Precis innan jag ska få min hämnd rycks den ifrån mej. Jag blir väckt med orden ”Är du okej? Du skrev som fan.”
– Men jag skulle ju döda den…

~ av hipstart på oktober 15, 2010.

Ett svar to “My gosh”

  1. Ett vider – jag gillar ordet…men inte spindeln, ööööörrrrrk

Kommentera

 
