Visa runet

Visa runet var en deppig dag. Resan tog cirka 13 timmar och det var för jäkla tråkigt för att jag ska orka skriva ner allt. Uppstigning klockan fem för att hinna äta lite frukost. 06.00 gick bussen. Tio i sex gick jag ner till rendez vouz. Shane var där, Johan var inte där, han sov. Surprise! Han kom relativt snabbt ur sängen när jag bankade på dörren.

06.20 kom bussen och det var knappt några på. WIN! Jag tar en chansning och sätter mej längst bak, lite trångt om plats för fötterna men kommer det inte på några mer så kan jag ligga ner och sova. Totalt fanns det 15 platser på bussen. Johan sätter sej en rad framför mej och Shane ytterligare en. Vi blir inte ensamma på bussen, hela skiten fylls upp. Det var trångt och varmt. Fyra timmar senare är vi framme vid gränsen, där är det båt över till Burma. Den är gammal och skraltig och luktar satan. Fixa stämpel i Burma och tillbaks till Thailand för att hoppa in i bussen igen.

 

Jag kan säga såhär: Det gick undan när han körde. Väg-gupp och hål i vägen var inget han brydde sej nämnvärt om utan han blastade på som om hans liv hängde på det. Jag satt precis ovanför vänstra bakhjulet och fjädringen bottnade flera gånger, det var rejält skumpigt. Mat fick vi på vägen men den var riktigt dålig. Matsäcken var övergrym.

19.00 var vi tillbaks och helt utpumpade…

 

Cepig dag.

~ av hipstart på oktober 20, 2010.

Kommentera

 
