Time to go pro

Vem är Phelps?

Jag sitter här lagom seg och läser om gotiken, konsten under medeltiden. Det är ganska intressant och det är kul att för en gång skulle läsa en bok där författaren använder ett levande språk med lite oväntade adjektiv. Det piggar upp jämfört med de trökiga böcker jag läst hittills. Klockan är halv sju och det har precis blivit helt svart ute. Det tar cirka 20 minuter från det att det börjar skymma till att allt ljus är borta. Det gäller att vara med.

 

Simmet var riktigt, riktigt skönt. Det var inga andra där förutom jag och Shane och personalen. Vi hade hela simbassängen för oss själva och jag simmade lite i åttor och annat bara för att jag kunde. Det var väldigt befriande. Finns det en rak linje kan ni ge er fan på att jag inte går på den, obstinat in i själen. I love me.

 

Dagens tråkigaste ord kan ju vara ”vuxenutbildningen”. Sitter och kollar på lite kurser men jag tycker att själva ordet antyder att jag är någon gammal 70-talist utan vettig vardag som vill lära mej laga lite mer kulinarisk mat för att piffa till livet lite grann. Vuxenutbildningen, fan vad svintråkigt det låter! ”Hej, kom till oss på vuxenutbildningen, vi har allt för dej! Knyppling, trombomspeleri och Bridge. Din vän i ålderdomen.”

Kanske jag bara inte känner mej tillräckligt vuxen än…

~ av hipstart på oktober 21, 2010.

2 svar to “Time to go pro”

  1. Jag har gått improkurser på vuxenskolan – det vara ungefär som att gå på dagis – massa lek och skratt 😀 Häng med på lite impro när du kommer hem så kanske du ändrar uppfattning. Visserligen har jag ju inte gått de där knypplingskurserna…

Kommentera

 
