Mat-koma

Tesco

I Thailand finns det Tesco. Det är en stor matbutikskedja. Här handlar jag. Här kan man köpa dolphin safe tuna spread (svingott!) och hela grillade kycklingar (ännu godare!). Man kan faktiskt köpa flera olika sorters färdig mat och ta med sej hem för de har som ett stort kök i mitten av butiken.

Idag var det väldigt basic handling, på snudd till studenthandling, vilket jag faktiskt är.

-10 burkar tonfisk
– ett flak ägg, 30 st
– en burk kaffe, nytt märke såklart, här gäller det att prova nytt. Och lite mer småpill. Tonfisken är mycket godare här än hemma vilket har gjort att jag inte alls tröttnat på den som jag trodde att jag skulle göra. I like.

 

Nu har jag dönat i mej hela kycklingen och en burk tonfisk och är grymt sömnig. Så sömnig att jag seriöst funderar på att ta en tupplur, fast det krajjar hela min planering för idag. Jag har egentligen inte tid för någon tupplur. Kanske ska jag prova mitt nya kaffe…

~ av hipstart på oktober 27, 2010.

Kommentera

 
