Nöjd

Det har varit en riktig berg-och-dal-bane-dag idag.

Jävligt nöjd

Middag, jävligt nöjd. Efter det blev det sämre tyvärr men vi tar det från början…

Jag har haft lite huvudvärk hela dagen och fastän ett stadigt intag av koffein och vätska så gav det inte riktigt med sej, utan det kom i vågor. Efter frukosten idag så åkte vi ut till en stor outlet mitt bland ingenstans typ. Det var en rätt surrealistisk känsla att gå runt i det här jättekomplexet de byggt upp. Av den enkla anledningen att det påminde väldigt mycket av en filmkuliss. Allting var likadant. Gator i ett rutnät och byggnader i sandfärgad betong. Likadan design på utsidan på alla hus, till och med likadana markiser och fönster. Det enda som skiljde sej var logotypen ovanför affären. Jag var nöjd, det var kul att komma ut lite och se något nytt. Fast utbudet var inte det bästa även om de hade många roliga affärer att gå i; Levi’s, Lee, Nike, Adidas, Ripcurl, quiksilver. Shane fick med sej en tröja och jag hittade en vinterjacka från ripcurl som jag funderade på. men det kändes fel att köpa en vinterjacka här s den fick vara. Lite lätt missnöjda åkte vi därifrån även om komplexet bjöd på mycket fin fika!

Jag kände här ibland att jag inte riktigt var mej själv, lite väl kort humör ibland. Det fick någon expidit erfara, men det var inte meningen, jag hade en dålig dag. Förlåt.

Hem och studera, missnöjd. Men jag fick mycket gjort på den timmen som jag jobbade – det var riktigt skönt. Jag är glad att jag var svinaduktig och strök under allt viktigt när jag läste boken innan vilket sparade mej väldigt mycket tid. Det ska jag försöka fortsätta med men det gäller att ha tid att göra det när jag läser den första gången.

Pizzan var riktigt bra också, det behövdes. Jag har haft ett större sug efter sölig mat idag. Vin var riktigt gott det med, var längesen jag drack det nu. Tyvärr så utvecklade det huvudvärken till en migränattack.Fett missnöjd. Sköljde ner migräntabletter och panodil med en flaska öl, liksom för att hämnas på kroppen.

Begav mej iväg till 7/11 för att köpa godis. Det gör alltid migränen bättre, insulinpåslaget påverkar på något sätt som jag inte riktigt har full koll på. Det är skönt att det hjälper, i dubbel bemärkelse för det är skönt att vara lite onyttig när jag känner mej lite stukad och att det faktiskt hjälper på riktigt och inte bara för stunden.

Illamåendekänslorna har lagt sej, huvudvärken börjar släppa och dåsigheten är det mesta som sitter i. Skönt. Bara jag får sova så kommer det blir bra. Jag upptäckte innan att jag har en extra dag på mej att lämna in mina uppgifter och det var skönt. Mer nöjd.

Dags att krypa längre ner i sängen, stänga av Ronan Keating och sluta ögonen.

Tänker på er.

~ av hipstart på oktober 30, 2010.

Kommentera

 
