Vattenkokarkokbloggen

Jag har läst kaffekokarkokboken många gånger och det är en väldigt finurlig blogg, helt klart fett läsvärd.

Nu har den en tävling här: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/2010/october/vinn-espressomaskin-eller-kaffebryggare-1.html

i samarbete med www.WhiteAway.sevärldens bästa hemsida typ.

Därmed skickar jag en snygg passning till förestående blogg för den har inspirerat mej mycket och här visar jag hur man gör varm choklad på en halväcklig vattenkokare i Phuket. Vattenkokaren är mitt enda mattillverkningsverktyg (puh!) härnere och används mest till att koka ägg och kaffe. Och vatten till att blanda i en kopp snabbnudlar då och då, idag har jag gjort varm choklad. Det gick svinbra, det såg ut såhär:

Varm choklad

Och såhär gick det till:

1) Ställ fram alla ingredienser för att fixa en snygg ”före-bild”.

2) Häll i vatten i vattenkokaren och låt det koka upp.

3) Placera en skål uppe på vattenkokaren så att den blir varm utav ångan.

4) Häll i mjölk, socker och kakao efter smak och tycke. Rör om då och då för att det inte ska skinna sej, har man en keramikskål som jag så bränner det inte fast =)

5) Häll upp i kopp.

6) Posa för kameran och njut av din vilodag för imorgon blir det thaiboxning igen.

Om jag mot förmodan skulle vinna så önskar jag mej Alternativ A: Electrolux EEA260 Espressomaskin. Jag älskar Espresso!

Må väl Peaches!

~ av hipstart på oktober 31, 2010.

2 svar to “Vattenkokarkokbloggen”

  1. haha, vilket grymt inlägg du fått till! det är viktigt med före-bilder. tycker dock du missat en presentationsbild.. 😉

    jag har faktiskt inte lagat något i vattenkokaren än, men det kommer garanterat. tack för inspiration!

Kommentera

 
