Statusrapport

Jag började dagen med magknip igår. Det fungerade ändå okej och bröderna Bergström bestämde sej för att åka och handla. Väl i affären så blev det värre, till den grad att Johan anmärkte lite lätt:
– Du verkar ha lite kort stubin idag. =)

Det är ganska trånga gångar på affären och varor nerifrån golvet och upp vilket gör att man får sitta på huk ibland för att kolla vad man ska ha. Det går inte så bra om det ska springa förbi människor hela tiden…

Utöver det så regnade det ganska friskt igår, kanske det kan ha något med ekvationen att göra, jag vet inte. Vi var inte ute i regnet så länge.

När vi kom tillbaks från affären så gick jag och la mej och sov någon timma, då bröt det ut på riktigt. Feber, huvudvärk, ont i lederna och ögonen. Jag försökte tvinga i mej lite mat men det gick sådär, fortfarande väldigt ont i magen…

Jag lyckas somna runt elvatiden efter att ha sett Eragon – drakryttaren. Den var rätt så värdelös faktiskt…

Klockan 01.00, efter två timmar, vaknar jag genomsvettig – det är på något sätt skönt för jag känner att jag svettats bort all feber men kroppstemperaturen funkar fortfarande inte riktigt som den ska och jag fryser så fort jag inte befinner mej under täcket.

Vädrar ur rummet, tar en dusch, byter sida på sängen och lyckas somna om runt 02.00

09 vaknar jag igen och mår mycket bättre än igår, om än uttorkad. Jag hade slut på vatten igår och har inte kunnat dricka något på kvällen. Tar på mej kläder och hoppar upp på moppen för att åka och köpa vatten, mjölk, yoghurt och någon macka. Den flytande födan går ner lätt, mackan är lite värre men den gick ner den med.

Nu sitter jag här och försöker logga in på högskolans hemsida för att tanka ner lite material så att jag kan plugga nåt idag, det går sådär… Ska jag inte ens kunna få plugga idag? Ibland går det inte riktigt som jag vill…

 

Jag skrattar idag, kanske gråter jag sen
Jag vill leva i nuet inte ångra mej sen
Så jag lever idag, idag, idag
Morgondagen är för långt bort men vi är här idag
Så jag skrattar idag


					
~ av hipstart på november 2, 2010.

Kommentera

 
