Dröm!

La precis ett idiot-bet på kvällens Champions Leaguematcher! Vinst på Roma mot Basel på bortaplan och vinst för Milan hemma mot Real Madrid. Det är väl egentligen inte så mycket som talar för att något av lagen ska vinna då de har oddsen emot sej, men det är två jämna matcher på pappret. Efter överlåtande av Johan så har jag fått förklarat för mej att Real har varit jäkligt vassa på sistone,  de slog dessutom Milan med 2-0 i förra mötet och Roma har inte varit så imponerande på sistone plus att de har ett derby på söndag som de kanske redan nu har ställt in sej på.

Själva tanken på Milan gör mej glad liksom. Ett gäng med superstjärnor som alla är sinnesjukt bra fotbollsspelare, alla såpass bra att de inte passar ihop. För många jagspelare istället för lagspelare. Precis som jag. Inte för att jag någonsin ever skulle beskriva mej själv som en sinnesjukt bra fotbollsspelare men jag är liksom dem mer för att verka själv. I ett lag finns det alltid någon att gömma sej bakom, man kan alltid hävda att det var någon annans fel även om det var ens eget. Om man däremot skulle göra något jävligt bra så är det heller inte bara ens egen förtjänst, det är alltid nån som slår passningen, screenar motståndare osv. Jag gillar mer när det är fullt ljus på mej, jag står och faller med mej själv. Som Milans spelare…Fredrik Backman på Café beskriver det såhär:

Zlatan, denna historiskt bevisat så blyga och konflikträdda person, ska alltså spela i Milan i höst.nya lagkamrater är:

Filippo Inzaghi. Ett geni, men inte riktigt så bra som han en gång var. Hamnar ibland i bråk med lagkamrater. Beskylls ibland för att vara lite ego.

Robinho. Supertalang som inte riktigt är så bra som han en gång var. Hamnar ofta i bråk med lagkamrater, tränare och presidenter. Beskylls ibland för att vara lite ego.

Alexandre Pato. Supertalang som aldrig riktigt blev superstjärna, och som ibland beskylls för att vara lite ego.

Ronaldinho. Ett geni, men inte riktigt så bra som han en gång var. Beskylls ibland för att vara lite…ego.

Till denna klubb kommer nu alltså en fyra meter lång skåning som är ett geni, men då och då hamnar i bråk med sina tränare och som ibland beskylls för vara lite…ja, ni vet.

Det kan ju förstås bli alldeles, alldeles underbart.

http://fredrik.cafe.se/zlatan-och-milan-tidiga-tankar/

Och Roma bettar jag mest på för att Johan håller på dem så där får jag en liten inblick i hur det går för dem, jag bettar med hjärtat kan man säga. Jag hade troligtvis haft fler rätt om jag bettat efter tröjfärg eller nåt annat banalt där bara slumpen avgör, men själva tanken på att satsa pengar på nåt sånt här dumt gör varm inombords. Om inte annat så kan jag skylla det på Jack…

~ av hipstart på november 3, 2010.

Kommentera

 
