Någon från London som läser?

I min inlämning ska jag tyda en bild, Dansen kring guldkalven av Albertus Pictor. I den här bilden så är det en text uppe i längsta hörnet som jag ytterst gärna vill kunna tyda. Jag har inte lyckats på någon utav de bilder jag har hittat än. Det är inte avgörande för betyget utan mer för den personliga ”jag-är-så-jävla-bäst-känslan”. Nu har jag lyckats pinpointa den så kallade ”block book:en” som manvände och kalkerade efter till The Victoria and Albert Museum i London MEN de har inte lagt ut bilden på den än på deras hemsida.

 

Så är det någon som vill gå på museum idag och se vad det står?

http://collections.vam.ac.uk/item/O130392/print-biblia-pauperum/

~ av hipstart på november 8, 2010.

2 svar to “Någon från London som läser?”

  1. Kanske, om ja hinner, imorrn…

Kommentera

 
