De tre musketörerna

Det åskregnar och min kropp är bruten. Efter gårdagens sprint-, start-, och spänstträning så blev långlöpet på eftermiddagen en lååång historia. Inte längdmässigt, rundan var densamma men tidsmässigt. De muskler som för benen framåt typ ljumskar, höftböjare och vader var betydligt mer trötta än de som skickar kroppen i höjdled, typ rumpa, lår och hamstrings, vilket resulterade i ett väldigt hoppigt löptsteg men inte speciellt vägvinnande. Nu är då min underkropp rejält sliten och det blir nog inte så mycket träning idag, promenad, en simtur eller lite strandmuskelpump på gymmet kanske.

En diskussion mest jag fört härnere, eftersom jag gillar att se likheter överallt, handlar om vilket gäng vi kan vara lika härnere. Turtles hade varit en grym jämförelse men det var så längesen jag såg det att jag inte kommer ihåg deras olika personligheter. ”Räddningspatrullen” hade varit grymt med men de stämmer inte in riktigt. Jag är ju helt klart den med störst matlust och kan nästan bli manisk eller hypnotiserad av mat precis som Oskar men Johan och Shane är inte bröder vilket pajar liknelsen med Piff&Puff.

Vi har en liknelse med ”Entourage” däremot även om en inte är helt klockren. Precis som Drama och Vinny så är jag och Johan bröder och jag tränar en del precis Drama. Svårigheten var att hitta någon passande karaktär till Shane men han har en del likheter med Eric; som den mest ansvarsfulla och bilden med kartan passar bra in på Shady.

Henrik, Johan, Shane

Sen så är vi rätt lika karaktärerna i ”It’s always Sunny in Philadelphia”. Där Johan är tokfransen Charlie:

Jag går som Mac med tveksam moral samt en önskan att jämt visa sina biceps därför klipper han av tröjärmarna:

Shane klockar in som Dennis, pretty boy och en listig jäkel.

~ av hipstart på november 16, 2010.

2 svar to “De tre musketörerna”

  1. Jag hoppas att du alltid kör elbowdance när du klubbar

Kommentera

 
