Japaner japaner japaner. Jävla japaner!

Vi har träffat på en del japaner härnere och de börjar gå mej på nerverna. Inte för att de någon gång är otrevliga utan bara, ja, brokiga, i vägen. De åker allt som oftast med såna här rundturer, in i en minibuss, köra nånstans, ut och titta, in i bussen igen och så vidare. Idag hade rundtursbussarna kommit till vår heliga graal, poolen. Fan!

Jag var där för att försöka förmå min kropp att komma ihåg hur det kändes att röra sig utan smärta, det gick sådär. Det blev lite bättre men jag är fortfarande öm i benen. Hur kom då japanerna in i bilden? När jag simmade stötte jag på dagens första. Två par och någon typ av guide eller chaufför eller nåt kommer fram till poolen. De har badkläder, fast bara nästan,  de har lånebadkläder vilket innebär mer än knälånga badbyxor för männen och badklänningarna för damerna.
Damerna badar inte utan står och håller sej för midjan medan männen hoppar i, de var kanske runt 35-40 alla fyra. De är i vattnet i kanske fem minuter, en utav håller mest i kanten medan den andra simmar två längder, på tvären. Den första underhåller sig lite med att skvätta vatten på sin bättre hälft, onekligen sin bättre hälft, han verkade vara en idiot. Jag blev förbannad. Sen kommer ytterligare en tid som fördröjer fem minuter med att posera och låta sig fotograderas vid vattnet innan allihopa går igen, vidare till nästa aktivitet antar jag. Jag blev förbannad.

När jag har simmat klart och är på väg till omklädningsrummet ser jag nästa grupp. En större grupp på 20 pers står och blir instruerade på riktigt förskolemanér om vad som kommer hända, självklart är dem i vägen. In i omklädningsrummet kommer sen sex små japaner medan jag byter om. De var som oompa-loompier. Jag var ett huvud högre, 20 kg tyngre och en decimter bredare än varenda en utav dem. Det är inget vidare stort omklädningsrum heller och att stå och trängas med dessa minibussälskande minimän gjorde mej än mer irriterad. Jämt i vägen, som små barn.
Grejen jag stör mej på är att de beter sej som små bar, de blir runtkörda, får instruktioner, ser ut som att allting är precis helt nytt, ”Wow, en pool, fram med kameran Yoki-moki-koki” och så är de små och ger en helt opersonlig känsla. Jag har gett upp att förstå mej på en asiatiska kulturen, jag blir bara förbannad.

~ av hipstart på november 16, 2010.

Ett svar to “Japaner japaner japaner. Jävla japaner!”

  1. HAHAHA! Roligt!

Kommentera

 
