(Sen)morgonstankar

Jag har precis slagit på svensk radio. Klockan är sju svensk tid medan den är ett på eftermiddagen här. Jag har ännu inte kommit ur sängen. Eller jo, jag vaknade faktiskt alldeles för tidigt, typ åtta, och var tvungen att äta lite frukost. Två smörgåsar. Fäsaen, vad gott det är med bröd. Det är alltså seriöst godare än socker. Farligt det där! Sen blev jag fasligt trött igen och somnade om runt tio och vaknade av två störiga sms från operatören följt av städerskeknackning. Allt inom loppet av en kvart. Taskig tajming…

Det är jättefint väder ute men jag förmår mej inte att ta mej utomhus riktigt än. Jag har 20 sidor kvar att läsa i min bok men jag förmår mej inte riktigt att läsa dem. Mitt kaffe håller på att kallna men jag förmår mej inte riktigt att dricka det. Vad jag däremot förmådde var att slunga mej ner i någon sorts mental svacka igår. Efter tuppluren på dagen var jag som ett vrak. Åkte och handlade med J efter det och jag var väl ingen munter prick direkt. Fick fyllt på kylskåpet lite grann iaf, det var på något sätt skönt att göra en sån vardagsgrej. Snart, inom sin tid så ska jag ta mej ut och träna lite i solen,, men inte riktigt än.

Imorgon ska vi kröka, det ska bli väldigt skönt och kul. Öppna upp alla spjäll och blåsa på alla cylindrar. Det är dags att plocka fram Jack ur garderoben, han har varit undanhängd när det är pluggtider. Han är inte synonymt med ansvarsfullt leverne…

~ av hipstart på november 19, 2010.

Kommentera

 
