Träning och mat-tips!

Jag sitter nu på balkongen i solen och läser de sista sidorna i den stora tjocka boken. Skridskospänst i sand tar verkligen en hel del på vader och rumpa. Jag funderar på att gå till gymmet om några timmar och köra ur låren och hamstrings också, vi får se hur det blir med det.

Jag har hittat en riktig favorit härnere och det är Masman–  eller Musamansoppan. Vilket är en liten överraskning för mej eftersom jag aldrig varit ett speciellt stort fan av soppa. Jag har oftast ätit mej mätt på ostmackorna till. Den här är däremot en riktig höjdare som jag rekommenderar alla att äta. Härnere äter jag den till ris för den här soppan tar verkligen riset till en högre nivå. Det är bara att skeda över lite soppa på riset och låta det götta ihop sej lite. Soppan är en currysoppa med kyckling, potatis och jordnötter som bas. Det kan kännas konstigt att blanda potatis och ris vid samma måltid men det är faktiskt väldigt gott.
Det går även att köpa tonfisk med musamansmak vilket är helt fantastiskt, det var det jag åt nu efter träningen ihop med kokta ägg och lite nudlar.
Recept finns HÄR!

Musaman

~ av hipstart på november 19, 2010.

2 svar to “Träning och mat-tips!”

  1. Härligt! Har själv börjat laga allt mer thailändskt/vietnamesiskt på sistone – tack vare den underbara fisksåsen!

Kommentera

 
