Pepparkakshus

Jag ligger här och funderar på om vi/jag/några mer eller mindre utvalda ur min familj ska baka/bygga/fucka upp ett pepparkakshus i år. Vi pratar varje år om att göra det men det blir aldrig av. Jag har snabbritat en skiss på läppstiftet som har en intressant form men det blir nog inte detsamma utan färgen. Och att glasera i stort sett hela förutom de nedersta våningarna känns lite i sötaste laget, även för mej. Det hade varit coolt att bygga nåt som är i brunt från början.

AEG-verkens turbinhall designad av Peter Behrens är en av de första modernistiska byggnaderna och hade varit rolig att försöka återskapa med sitt rundade tak. Jag misstänker att det kan bli för svårt däremot och att taket rasar in om man inte får stöttat det ordentligt. Det är ju trots allt första gången jag ger mej på det här men jag tänker INTE nöja mej med nån puttenuttigt litet hus som ser ut att komma från grästorp eller nån skit. Hmm, Houses of Parliament kanske?

~ av hipstart på december 1, 2010.

3 svar to “Pepparkakshus”

  1. Jaaaa, Houses of Parliament! Det är fräckt! Annars har vi kvar paketet med färdiga byggdelar i skafferiet sedan flera år. Det lär aldrig mögla…

  2. Bilder på min ShaanBjörn! NU!

Kommentera

 
