mejlat journalist

Idag har jag mejlat en journalist efter att ha läst den här artikeln: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/klimathotet-har-andrat-deras-livsstil_5789585.svd
Och det var direkt en sak som slog mej, så jag mejlade helt enkelt och frågade.

Hej Anna!

Jag hoppas att du har en fin dag! Jag har det minsann men jag kom och tänka på en sak när jag läste din artikel ”Klimathotet har ändrat deras livsstil” i DN 8/12. Du skriver att familjen ”häller upp caffelatte” men brukar man inte istället blanda en latte i koppen? Jag har sällan sett någon blanda till en bringare med latte för att sedan servera. En latte består ju, som du säkert vet, av 1/4-del espresso och 3/4-delar vilket är betydligt enklare att få till om man gör den direkt i koppen. Jag har funderat lite på hur du menar utan att komma till någon klar insikt, kanske du kan hjälpa mig med detta?

Med vänliga hälsningar
Henrik Bergström

Jag hoppas på svar men fan vad trött hon kommer bli när hon läser mejlet =)

~ av hipstart på december 8, 2010.

2 svar to “mejlat journalist”

  1. Ha ha ha….skrattar ihjäl mig. Du e ju såå klockren. Sjukt kul! Du kan ju inte ha haft tok mkt viktigt att göra den dagen om du kände att d var ett stort problem…men kul som tusan…

Kommentera

 
